Applicatiebeheerder AFAS

Tijdelijk gesloten

Applicatiebeheerder AFAS

DELA Eindhoven

Wat is vereist?

  • Afgeronde hbo-opleiding
  • Minimaal 5 jaar werkervaring als applicatiebeheerder in AFAS Profit, Insite en Outsite
  • Ervaring met rapportages en analyses bouwen
  • Goede beheersing Nederlandse taal
  • In staat wensen en standpunten samen te brengen, het grotere geheel te zien en goed te kunnen samenwerken
  • Klantgericht en initiatiefrijk

Wat krijg je?

  • €2.963 - €4.233 bruto p/m (o.b.v. 40-urige werkweek)
  • Variabele beloning, afhankelijk van bedrijfsresultaat + 13e maand
  • 36 tot 40-urige werkweek
  • 25 vakantiedagen, de DELA 'helemaal-voor-jezelf-dag' + de mogelijkheid om extra vrije dagen te sparen/bij te kopen (tot maximaal 2 weken)
  • Pensioen en korting op verzekeringen
  • Opleidingsbudget
  • Fitpas + mogelijkheid tot een fietsplan

Wat doe je?

  • 20% Vragen en verzoeken beantwoorden
  • 20% Wijzigingsverzoeken behandelen en impact bepalen
  • 20% Verzoeken in AFAS verwerken en verzamelen
  • 20% Autorisaties en managementinfo beheren
  • 20% Datamanagement

Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.

Stel direct een vraag

Vacature

Als Applicatiebeheerder bij DELA ben je verantwoordelijk voor het databeheer in het softwaresysteem AFAS, en het waarborgen van de kwaliteit hiervan. Collega's dienen wijzigingen en verzoeken in die meestal gaan over meestal thema's als privacy, nieuwe functionaliteiten of autorisatie. Jij gaat met de indiener in gesprek, zodat de daadwerkelijke vragen en behoeften duidelijk worden. Dankzij jouw bijdrage kunnen je collega's hun werk dus zo goed mogelijk uitvoeren. 

Voordat je een wijziging doorvoert in AFAS, test je deze altijd in de testomgeving. Dit is vooral belangrijk als de wijziging over een nieuwe functionaliteit gaat, omdat je dan kunt controleren of alles volgens plan verloopt. Als Applicatiebeheerder heb je ook een belangrijke rol in het bouwen van nieuwe workflows, en het continu verbeteren en optimaliseren hiervan. 

Je draagt ook zorg voor het autorisatiebeheer: je doet de verslaglegging naar de interne accountant, de Nederlandsche Bank en de AFM. Je hebt hierin een toezichthoudende rol en toetst maandelijks en elk kwartaal of de autorisaties nog kloppen en of ze op de juiste manier zijn ingericht. Op deze manier kun je de kwaliteit en de geschiktheid van de datagegevens waarborgen. 

Je bent onderdeel van de afdeling HR-services, samen met zeven andere collega’s. HR-services is opgedeeld in drie kleinere teams met dezelfde manager, namelijk Personeelsadministratie, Salarisadministratie en Beheer. Jij komt te werken in het Beheerteam.

Als je het leuk vindt om uit te pluizen welke mogelijkheden er zijn binnen de software, en je het een uitdaging vindt dat er constant verzoeken binnenkomen die je niet altijd kunt doorvoeren en dat je daarin dus standvastig moet zijn, dan is dit een baan voor jou.

Werkweek

Applicatiebeheerder AFAS
Maurits Bergen

Op een leuke dag heb je ‘s ochtends een gesprek met een collega om een verzoek te bespreken. De rest van de dag speur je in het systeem naar hoe dit verzoek doorgevoerd kan worden en het lukt je om dit voor het einde van de werkdag te doen.

Op een mindere dag denk je de oplossing voor een probleem gevonden te hebben, maar AFAS werkt niet mee. Dan kom je eigenlijk geen stap vooruit.

  • 09:00
  • 10:00
  • 11:00
  • 12:00
  • 13:00
  • 14:00
  • 15:00
  • 16:00
  • 17:00
    • Lunch
    • Weekstart
    • Afstemming met Recruitment
    • Bellen met AFAS
    • Datamanagement
    • Managementinfobeheer
    • Verzoek behandelen
    • Autorisatie opnieuw inrichten
    • Lunch
    • Overleg met Applicatiebeheerders
    • Afstemming met HR-adviseurs
    • Vragen en verzoeken verwerken
    • Verzoek testen
    • Afstemming met Opleidingsmanagement
    • Wijzigingsverzoek bespreken met collega
    • Wijzigingsverzoek testen
    • Overleg met collega
    • Impact bepalen wijzigingsverzoek
    • Verzoek doorvoeren in systeem
    • Lunch
    • Overleg met Applicatiebeheerders
    • Afstemming met recruitment
    • Autorisaties beheren
    • Bellen met AFAS
    • Managementinfobeheer
    • Impact bepalen wijzigingsverzoek

Voorbeeld uit de praktijk

Een afdeling wil de verzuimcijfers inzien en heeft daarvoor bepaalde rechten in AFAS nodig. Hoe ga je te werk?

Je hebt een nieuwe analyse gemaakt waardoor de desbetreffende afdeling nu met één druk op de knop de verzuimcijfers kan publiceren. Je test deze analyse en vraagt of de medewerkers de gegevens ook echt snappen. Het blijkt vervolgens dat de afdeling ook verlofaanvragen willen inzien. Het is dan jouw taak om te beoordelen of de medewerkers deze informatie wel écht nodig hebben. Het kost namelijk veel tijd om deze autorisatie open te zetten, aangezien dit een complex onderdeel is in AFAS. Daarnaast wil je deze informatie ook zoveel mogelijk beveiligen; het is niet de bedoeling dat alle medewerkers dit kunnen inzien.

Daarom ga je in gesprek met de desbetreffende medewerker en zoek je samen naar alternatieven. Ze kunnen bijvoorbeeld ook een overleg inplannen met een collega die de verlofaanvragen regelt.

Groeipad

DELA besteedt veel tijd en aandacht aan persoonlijke ontwikkeling. Je krijgt toegang tot leermiddelen en een persoonlijk opleidingsbudget waarmee je je eigen ontwikkeling bepaalt. Als je zelf kansen pakt, dan kun je alle kanten op binnen de organisatie. Ook is DELA een coöperatie van mensen vóór mensen: er is veel samenwerking en de teams zijn erg gedreven.

Applicatiebeheerder AFAS

Werken bij DELA

De begrafenisvereniging DELA wordt opgericht in 1937 als "Draagt Elkanders Lasten" en is vanaf 1942 een organisatie zonder winstoogmerk. DELA biedt haar drie miljoen leden (financiële) rust en zekerheid en minder zorgen. Betrokkenheid is geworteld in de kern van de cultuur. DELA helpt mensen tijdens de zwaarste periode van hun leven en daar zetten ze extra stappen voor.

DELA helpt haar werknemers met opleidingen, goede gesprekken en alle mogelijke ondersteuning bij het werk. Dit heeft de organisatie voor de derde keer een 'Great Place to Work'-predicaat opgeleverd in de categorie 'Large Places'. Verder heeft DELA een MVO-beleid: de duurzaamheidsambities zijn groot en inclusiviteit speelt een belangrijke rol. Dit geldt zowel voor de eigen medewerkers als voor de samenleving.

  • Hoofdkantoor in Eindhoven
  • Actief in 3 landen
  • 65% / 35%
  • Gem. leeftijd 41 jaar
  • 1100 werknemers in Nederland
  • 1600 werknemers wereldwijd

Collega's

Lonneke Wennekes (49) - Scrummaster bij Tribe IT

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Bij veel bedrijven worden de taken van Scrum Master niet gezien als losse functie; bij DELA wel. Hierdoor kun je je volledig op deze taken focussen. Ik krijg het vertrouwen en de tijd om een bijdrage te leveren in de Agile transitie. De coöperatieve en Brabantse cultuur zorgt ervoor dat mooie resultaten worden behaald en dat de medewerkers tevreden zijn.

Wat was je vorige baan?
Technisch Applicatiebeheerder / Robotics Engineer

Wat doe je in je vrije tijd?
Fietsen, wandelen (met de hond) of een potje tennissen. Daarnaast help ik graag met de bierbrouwerij van mijn partner en goede vriend. Ook bezoek ik graag festivals, voetbalwedstrijden en zit ik vaak op het terras.

Mascha Hazenberg - Medewerker Crematorium

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Vier jaar geleden kwam er een vacature voorbij met de mededeling dat er een nieuw team opgezet werd voor een nog te bouwen crematorium in Veldhoven. Het werd een kleinschalig crematorium met op jaarbasis 500 crematies. Omdat ik al heel lang twijfelde over wel of geen carrièreswitch en ik iets in de uitvaartsector wilde doen, heb ik toch een sollicitatiebrief geschreven. Uit 300 kandidaten zijn er uiteindelijk 11 gekozen, waaronder ik. Zo ben ik dus bij DELA terechtgekomen.

Wat was je vorige baan?
Eerst 10 jaar in een verpleeghuis, daarna 10 jaar in de thuiszorg en vervolgens 5 jaar als zzp-er in de particuliere thuiszorg. Ik deed vooral de stervensbegeleiding en was vaak 12 tot 24 uur bij mensen in huis.

Wat doe je in je vrije tijd?
Ik ga graag wandelen en shoppen. Ook ga ik met familie/vrienden naar concerten, uiteten of gewoon lekker genieten op een terrasje. Als het maar gezellig is.

Herman de Jager - Security Architect

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Een recruiter attendeerde mij op een vacature bij DELA. Niet direct een bedrijf waar ik aan dacht toen ik op zoek was naar iets anders. Ik ben toch op gesprek gegaan, en het bevalt nog steeds goed.

Wat was je vorige baan?
Security Officer bij een groot internationaal zuivelbedrijf.

Wat doe je in je vrije tijd?
Ik ben veel op het water te vinden met onze zeilboot.

Denise van den Tillaar - IT Recruiter

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik heb een connectie gemaakt via LinkedIn met Ellen, onze recruitmentmanager. Naar aanleiding daarvan ben ik later benaderd door Ellen voor de functie recruiter!

Wat was je vorige baan?
Teamcoördinator bij een recruitmentbureau in Sydney, Australië.

Wat doe je in je vrije tijd?
Ik wandel en fotografeer graag in de natuur. Ook is zeilen een van mijn hobby’s en om fit te blijven doe ik aan yoga. Daarnaast ben ik een echte Bourgondiër: altijd in voor een borrelplank en een goed glas wijn.

Juul Schreurs - Solution Engineer

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
In januari 2020 ben ik via een externe partij als trainee bij DELA begonnen. Sinds januari 2021 ben ik met veel plezier in vast dienstverband getreden.

Wat heb je gestudeerd?
De bachelor Financial Services Management aan Fontys Hogescholen en de masteropleiding Strategy and Innovation aan Maastricht University.

Wat doe je in je vrije tijd?
Ik ben fanatiek met fitness en ook tennis ik af en toe. Verder kijk ik graag voetbal en Formule 1, ben ik graag onder de mensen en is een hapje, drankje en een feest/festival altijd welkom. Ik doe nog veel meer in mijn vrije tijd, maar daar vertel ik je graag meer over zodra je bij ons in het team zit!

Guido Idzenga (23) - Medewerker Uitvaartcentrum & Vervoer

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Vanaf kinds af aan vond ik de uitvaartbranche al een mooi vak en dit gevoel werd versterkt toen ik het in familiekring meemaakte. Ik zag een vacature bij DELA en na een paar gesprekken werd ik aangenomen. Ik ben heel blij dat ik deze stap gemaakt hebt: er zijn niet veel mensen van mijn leeftijd die dit werk doen en het is niet altijd even makkelijk, maar je kunt mensen echt helpen. Ik wil telkens bewijzen dat ik mijn werk goed kan doen.

Wat was je vorige baan?
Touren met een musicalproductie

Wat doe je in je vrije tijd?
Muziek maken

Sollicitatieproces

Selectie op basis van brief + cv
Digitaal gesprek met Hiring Manager & Recruiter
Tweede gesprek met collega's en/of directe contacten
Arbeidsvoorwaardengesprek
Afrondend assessment

Interessante baan?