Wat is vereist?
- Gedreven om naamsbekendheid voor Fello te creëren en commercieel succes te bereiken
- Zeer commercieel en klantgericht
- Commerciële opleiding op hbo-niveau
- Minimaal 5 jaar werkervaring met alle aspecten van sales en accountmanagement
- Goede beheersing Nederlandse en Engelse taal, zowel in woord als geschrift
- Structureel, logisch kunnen redeneren, executiekracht, goed in ketendenken
Wat krijg je?
- €3.834 - €5.478 bruto p/m, op basis van kennis en ervaring
- 13e maand + variabele beloning
- 40-urige werkweek
- 26 vakantiedagen
- Opleidingsmogelijkheden passend bij jouw ontwikkeling
- Pensioenregeling + thuiswerkmogelijkheden
Wat doe je?
- 30% Werken aan sales- en accountmanagementstrategie
- 30% Acquisitie
- 25% Klanten beheren en begeleiden
- 15% Overleg collega's
Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.
Interesse
Heb je een vraag of ben je geïnteresseerd? Neem contact met ons op.Sanne Geurtsen
Manager Innovatie
Vacature
Als Sales- en Accountmanager bij start-up Fello (een initiatief van DELA) ben je verantwoordelijk voor het gehele sales- en accountmanagementproces. Zowel Sales als Accountmanagement vragen om senioriteit, aangezien deze processen naar een hoger niveau getild moeten worden en effectief ingericht moeten worden.
Fello is onderdeel van DELA en opgericht in 2016. De start-up biedt gratis hulp en ondersteuning aan werknemers die mantelzorger zijn. Fello streeft ernaar dat zo veel mogelijk werkgevers Fello gaan aanbieden, zodat zij mantelzorgende werknemers kunnen ondersteunen bij de combinatie mantelzorg en werk. Hierdoor ervaren werknemers minder stress en is de kans op uitval kleiner.
Je bouwt een relevant netwerk op en weet de juiste werkgevers te vinden, om ze vervolgens te overtuigen van de meerwaarde die Fello aan hun werknemers kan bieden. Zodra een werkgever binnen is, volgt het echte werk: dan gaan de Mantelzorgcoaches van Fello aan de slag voor de werkgever, in samenwerking met de werknemers die behoefte hebben aan mantelzorgondersteuning. Vervolgens begeleidt je de klant tijdens de activatie en zorg je voor een soepele samenwerking. De functie is dus B2B2c: Fello is pas succesvol als de activatie goed verloopt.
Mantelzorg op de werkvloer is nieuw en onbekend; daarom is het belangrijk dat je als opiniemaker te werk gaat en werkgevers kunt meenemen in het verhaal van Fello. Het is niet makkelijk om binnen te komen, dus daarom is een slimme commerciële aanpak vereist. Je weet op het juiste moment met de juiste ideeën te komen, en de beslissingsmakers snel te identificeren.
Je gaat dus niet alleen operationeel te werk, maar ook - en zeker in het begin - strategisch. Er is nog geen klantendatabase of goed ingerichte pijplijn; aan jou om dit op te pakken en uit te bouwen. Je werkt in een zeer klein team: bij Fello werken op dit moment de Lead, een Marketingcollega, een Operationscollega en zo’n drie Mantelzorgcoaches. Daar werk je intensief mee samen, zeker als het ‘tweede’ salesmoment aanbreekt: werknemers overtuigen van de toegevoegde waarde van Fello. Dan moet Fello bijvoorbeeld geadverteerd worden in het personeelsblad of op het intranet van de nieuwe klant.
Als je het leuk vindt om naamsbekendheid te creëren voor Fello en warme relaties op te bouwen, en je het een uitdaging vindt om bij koude acquisitie uit te dragen dat je volledig achter de missie van Fello staat, dan is dit een baan voor jou.
Werkweek
Op een leuke werkdag heb je een interessant overleg met Mantelzorgcoaches over hoe Fello nog beter kan opvallen bij mantelzorgers. ‘s Middags bezoek je een nieuwe klant die het contract gaat ondertekenen om met Fello in zee te gaan.
Tijdens een mindere dag haakt een nieuwe klant op het laatste moment af. Alles was al in gang gezet en voorbereid, dus hier balen jullie van als team.
- 09:00
- 10:00
- 11:00
- 12:00
- 13:00
- 14:00
- 15:00
- 16:00
- 17:00
- 18:00
-
- Lunch
- Weekstart team
- Werken aan accountmanagementstrategie
- Werken aan salesstrategie
- Relaties onderhouden
- Werken aan salesstrategie
- Acquisitie
-
- Lunch
- Teamoverleg (spoed)
- Overleg Marketingcollega
- Werken aan salesstrategie
- Kennismakingsgesprek potentiële klant
- Acquisitie
- Relaties onderhouden
- Werken aan salesstrategie
-
- Lunch
- Salesoverleg
- Brainstorm Mantelzorgcoaches
- Afrondend gesprek nieuwe klant
- Rapporteren
- Overleg leidinggevende
- Acquisitie
- Relaties onderhouden
-
- Lunch
- Netwerkbijeenkomst + borrel
- Overleg leidinggevende
- Overleg HR-afdeling nieuwe klant
- Reistijd
- Reistijd
- Reistijd
- Werken aan salesstrategie
- Acquisitie
- Acquisitie
-
- Lunch
- Overleg Operationscollega
- Overleg Mantelzorgcoach
- Werken aan accountmanagementstrategie
- Klantenbeheer ordenen
- Overleg Marketingcollega
- Relaties onderhouden
- Rapporteren
Voorbeeld uit de praktijk
Groeipad
Wanneer Fello succesvol wordt, bestaat de mogelijkheid om het salesteam uitbreiden. Dan krijg je een aansturende en coördinerende rol.
Werken bij DELA
De begrafenisvereniging DELA wordt opgericht in 1937 als "Draagt Elkanders Lasten" en is vanaf 1942 een organisatie zonder winstoogmerk. DELA biedt haar drie miljoen leden (financiële) rust en zekerheid en minder zorgen. Betrokkenheid is geworteld in de kern van de cultuur. DELA helpt mensen tijdens de zwaarste periode van hun leven en daar zetten ze extra stappen voor.
DELA helpt haar werknemers met opleidingen, goede gesprekken en alle mogelijke ondersteuning bij het werk. Dit heeft de organisatie voor de derde keer een 'Great Place to Work'-predicaat opgeleverd in de categorie 'Large Places'. Verder heeft DELA een MVO-beleid: de duurzaamheidsambities zijn groot en inclusiviteit speelt een belangrijke rol. Dit geldt zowel voor de eigen medewerkers als voor de samenleving.
- Hoofdkantoor in Eindhoven
- Actief in 3 landen
- 65% / 35%
- Gem. leeftijd 41 jaar
- 1100 werknemers in Nederland
- 1600 werknemers wereldwijd